sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

پوسته اهن - مواد معدنی صنعتی - آهن دار

تاریخ درج آگهی: 1400/10/01

توضیحات آگهی

پوسته اهن
پوسته اکسید از نورد و فورج شمش‌ها و قطعات فولادی به دست می‌آید و به عنوان یک ترکیب آهن دار در تولید محصولاتی که نیاز به این عنصر دارند، استفاده می‌گردد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بیشتر این عنصر بپردازیم.
پوسته اکسید آهن بطور معمول شامل مگنتیت Fe۳O۴ دارای رنگ آبی – خاکستری یا رنگ استیل است و دارای یک پوسته نازک خارجی از هماتیت Fe۲O۳ بوده که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نمی‌باشد. بخش درونی مگنتیت حاوی دانه‌های فلزی و گاهی اوقات باقیمانده FeO سیاه رنگ است که منجر می‌شود فلز سخت‌تر شود.

پوسته‌ی اکسید در تولید تمامی محصولات فولاد در روش نورد گرم یافت می‌شود، مگر اینکه مثل ورق‌های گالوانیزه در کوره‌های محافظ دار عمل ذوب آهن را انجام دهند. در درجه حرارت بالای کوره‌ها در نورد گرم، یک لایه از Wustite و FeO مابین فولاد و مگنتیت وجود دارد. در دماهای بالا، ۸۵% از ضخامت پوسته اکسید متشکل از FeO، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آن Fe۳O۴ و ۵/۰ تا ۲ درصد آن Fe۲O۳می‌باشد.

در حین سرد شدن آهسته (در دمای کمتر از ۱۰۴۰ Fº) از نورد گرم در چرخش نوار کوره‌ای بیشتر FeO موجود در آن به Fe۳O۴ تبدیل گشته و پس از سرد شدن کامل فلز اکسید آهن ۲ بیشترین مقدار را دارا می‌باشد.

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • 09309800408