sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم - مواد معدنی صنعتی

تاریخ درج آگهی: 1399/05/06

توضیحات آگهی

09197482030
کربنات کلسیم یک جامد سفید رنگ می باشد که به صورت فراوان در ترکیب صخره ها و معمولا در تمام نقاط جهان یافت می شود.کربنات کلسیم به نام های کلسیت، آراگونیت، سنگ آهک، گچ فرنگی و سنگ مرمر شناخته شده است و مهمترین کانیهای آن، آراگونیت، سنگ آهک، ماربل و تراورتن است. فرمول شیمیایی کربنات کلسیم CaCO3 ، شکل ظاهری نوع خالص آن پودر سفید و ناخالص آن کرم رو به سفید می باشد. چگالی کربنات کلسیم g/cm³ 83/2-71/2، در دمای °۸۲۵ سانتی گراد تجزیه می شود. شکل مولکولی خطی دارد و غیر مشتعل می باشد.

کاربرد پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنایع مختلف
1- صنعت رنگ: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت رنگ سازی به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر معمولا با مشخصات زیر جهت ساخت انواع رنگ در صنعت رنگ سازی استفاده می شود: میزان cao بیش از ۹۷ درصد میزان Fe2o3 کمتر از یک درصد و مش آن بیشتر از ۴۰۰ می باشد. در پروسه تولید رنگ ترافیکی از کربنات کلسیم با مش ۵۰ استفاده می شود در پودر تولید شده ذرات شکری وجود دارد که زیر دست قابل احساس می باشد. این پودر بدون داشتن دانه های سیاه رنگ و یک دست سفید و با آنالیز بالا در شرکت لازک الیگودرز تولید می شود.
2- صنعت تولید پلاستیک و لاستیک: در صنعت پلاستیک و لاستیک پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به عنوان پرکننده و مقاومت محصول در مقابل حرارت و استحکام استفاده می کنند و همچنین از نرمی و طویل شدگی پلاستیک جلوگیری می کند. مهمترین مواد پر کننده پلاستیک کربنات کلسیم است که موجب افزایش مقاومت حرارتی، کششی و سختی می گردد. کربنات کلسیم متداول ترین ماده پرکننده پلاستیک به شمار می رود. دلیل استفاده از این ماده معدنی عبارت است از قیمت مناسب، جذب اندک روغن، سهولت پخش با وسایل معمولی، درخشندگی عالی و نرم بودن آن می باشد. همچنین کربنات کلسیم از کلوخه شدن پلیمرها جلوگیری نموده و خواص پراکندگی آنها را بهبود می یابد. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در این صنعت با مشخصات زیر استفاده می شود: میزان cao حد اقل ۹۸ درصد ، میزان Fe2o3 حد اکثر دو درصد ، درجه رطوبت حداکثر یک درصد و مش های مصرفی بیشتر از ۲۰۰ می باشد.
3- صنعت تولید مواد شوینده: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جهت تولید مواد سفید کننده با اندازه های مخصوص و نرم در این صنعت به طور فراوان استفاده می شود. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم مصرفی در صنعت شویندگی با مشخصات زیر استفاده می شود : میزان cao حداقل ۹۶ درصد می باشد و مش های مصرفی کربنات کلسیم از دانه بندی ۴۰۰ مش تا ۸۰۰ مش در صنعت شویندگی مورد استفاده قرار می گیرد.
4- صنعت حفاری: معمولا در این صنعت جهت روان سازی گل حفاری از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم از مش ۲۰۰ و ۴۰۰ استفاده می گردد.
5- صنایع تولید کابل و سیم: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در این صنعت جهت پوش و عایق نمودن مواد تولید شده استفاده می شود و معمولا از مش ۶۰۰ به بالا استفاده می شود.
6- صنایع تولید کاغذ: در صنعت کاغذ سازی به خاطر روشنایی بالا و پراکندگی نورش در تمام دنیا با ارزش است و از آن به عنوان یک پرکننده ارزان استفاده می شود تا سطح کاغذ را روشن نماید. مش های مصرفی در این صنعت ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰ استفاده می باشد.
7- صنایع الکترودسازی: در این صنعت مش مورد استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم ۵۰ با آنالیز ۹۹ درصد می باشد.
8- صنایع پلیمر: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در صنعت پلیمر به عنوان پر کننده استفاده می شود و استفاده از از این پودر در صنعت پلیمر، باعث کاهش قیمت محصول نهایی خواهد شد. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم پایه معدنی دارد و در زمانی که در طبیعت قرار می گیرد باعث می شود که تجزیه با سرعت بالاتری انجام شود. دانه بندی که در صنعت پلیمر مورد استفاده قرار میگیرد مش های بالای ۸۰۰ می باشد.
9- صنایع ساخت کاشی و سرامیک: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در این صنعت جهت استفاده در لعاب کاشی با مش های بالای ۸۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • تهران
  • 09197482030