sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

نیازمند پیمانکار / متقاضی مشارکت و پیمانکاری در معدن منگنز

تاریخ درج آگهی: 1401/06/08

توضیحات آگهی

معدن منگنز

اینجانب متقاضی پیمانکار توانمند ( دارای ماشین الات معدنی )جهت اکتشاف و استخراج معدن ) در محدوده سیستان و بلوچستان هستم

نیازمند پیمانکار حرفه ای و مجرب

لطفا ارسال رزومه پیمانکاری شرکت به واتس اپ ارسال شود

منگنز یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی ۲۵ و نماد Mn است. این عنصر در دوره چهارم جدول تناوبی و در گروه ۷ فلزات واسطه قرار دارد. منگنز در طبیعت به صورت آزاد یافت نمی‌شود و معمولاً در مجاورت آهن است. کانی اصلی منگنز، پیرولوزیت است. یکی از کاربردهای مهم منگنر، آلیاژهای فلزی و به‌ویژه فولاد ضدزنگ است.منگنز ماده معدنی ضروری برای بدن است اگر به صورت افراطی مصرف شود می‌تواند سمی باشد. این ماده معدنی در سبزیجات برگ‌دار همچون کلم و اسفناج و همچنین در چای، آناناس و خشکبار وجود دارد.

ماده معدنی یا کانه منگنز از منطقه مگنزیا در یونان (که بسیاری از کانی‌های آن از آنجا استخراج شده‌اند) گرفته شده‌است. یوهان گوتلیب برای نخستین بار در سال ۱۷۷۴، منگنز را به صورت ناخالص جداسازی کرد.

یون‌های ماده معدنی منگنز، رنگ‌های مختلفی را تولید می‌کنند و به عنوان رنگدانه در صنعت به کار می‌روند. هم‌چنین منگنز دی‌اکسید در باتری‌های قلیایی به عنوان کاتد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در فرایندهای زیستی، یون های معدنی منگنز نقش کوفاکتور را برای بسیاری از آنزیم‌ها دارد. آنزیم‌های منگنز در سم‌زدایی رادیکال‌های آزاد سوپراکسید در بافت‌هایی که از شکل عنصری اکسیژن استفاده می‌کنند، اهمیت دارند.

اطلاعات تماس

  • سیستان و بلوچستان - زاهدان
  • 09197482030