sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

تعمیر و نگهداری لودر

تاریخ درج آگهی: 1398/01/07

توضیحات آگهی

موارد سرویس سیستم روغنکاری موتور

تعویض روغن موتور هر 100 ساعت کار دستگاه

تعویض فیلتر اصلی روغن موتور هر 200 ساعت

تعویض فیلتر بای پاس (سطلی) روغن موتور هر 500 ساعت

تعویض فیلتر بخارکش وتمیز کردن فیلتر نوع سیمی200 ساعت

عیوب احتمالی درسیستم های مختلف موتوردیزلی

الف – قاطی شدن آب وروغن موتور 1 سوختن واشر سرسیلندر2 خرابی کولر روغن 3 ترک داشتن سیلندر یا بوش سیلندر

ب – قاطی شدن گازوئیل وروغن موتور 1 نشت سوخت از پمپ سه گوش به پمپ ردیفی 2 نشت سوخت از پمپ ردیفی گازوئیل 3 نشت سوخت درلوله های متصل به سوزنها

ج- روغن سوزی موتور وکم شدن روغن 1 خرابی رینگ روغن پیستون 2 خرابی گایت سوپاپها درسرسیلندر 3 خرابی یاتاقان یابوش شافت توربوشارژ

د- نرسیدن سوخت به سوزنهای پمپ (پی تی)1 سوختن سیم پیچ شیربرقی

2 کثیف بودن فیلتروگرفتگی طوری سیمی سوزن

نرسیدن سوحت به سوزنها درپمپ ردیفی

1 کثیفی مدارسوخت رسانی2 ضعیف شدن فنراصلی پمپ سه گوش

3 خرابی سوپاپ ورود وخروج پمپ سه کوش(پمپ دستی)4 خرابی پمپچه های پمپ ردیفی5 وجود هوا درلوله های پمپ به انژکتور

سیستم انتقال قدرت درماشین آلات سنگین

پس ازموتورانتقال قدرت به گیربکس از سه طریق انجام میپذیرد1 به وسیله کلاچ های خشگ دراین انتقال قدرت پدال کلاچ باانتقال روغن یا به وسیله سیم کلاچ صفحه کلاچ را از دیسک وفلایویل جدانموده وانتقال قدرت را از موتوربه گیربکس جهت تعویض دنده امکان پذیر میشود 2 به وسیله تورک کنورتور دراین انتقال قدرت روغن وردی به تورک کنورتور عامل انتقال قدرت ازپره های داخل تورک کنورتوربه شافت ورودی گیربکس میباشد وظیفه تورک کنورتور افزایش قدرت خروجی موتور به میزان دوبرابر وجلوگیری از فشار وضربه به موتور میباشد 3

بوسیله هیدروموتور دراین انتقال قدرت فشارپمپ هیدرولیک به هیدروموتور – هیدروموتوربه حرکت درآمده وبه نیروی مکانیکی دورانی تبدیل میشود وموجب گردش شافت ورودی گیربکس میگردد

سرویس های سه سیستم فوق بدین شرح میباشد 1 تعویض روغن کلاچ 2000 الی4000 ساعت 2 تنظیم وکنترل سیم کلاچ 2000 ساعت 3 تعویض روغن تورک کنورتور که منبه آن با گیربکس مشترک می باشد

هر 1000 ساعت تعویض می گردد 4 سرویس یا تمیز کردن صافی مغناطیسی تورک کنورتور 1000 ساعت

گیربکس

گیربکس: وظیفه تغییرنسبت قدرت ودورهای مختلف از موتور به چرخهارابرعهده دارد وهمچنین ایجاد حرکت بسمت جلویاعقب نیز میئسرمیسازد درگیربکس های همراه تورک کنورتور که روغن دو مخزن روغن اونها به یک دیگر راه دارند ازروغن اس آ ای 30و40

استفاده می شود این نوع از فیلتر ساده گیربکس بصورت عموم جهت تصفیه روغن فوق واز فیلتر مغناطیسی یا آهنربایی بصورت مختص

بعضی از طراحی ها جهت جذب براده های آهنی درروغن استفاده شده

است زمان بازدید سطح روغن گیربکس بلدوزرها درحالت خاموش بودن

دستگاه وزمان بازدید سطح روغن گیربکس لودر وگریدر درحالت روشن بودن دستگاه ودر دورآرام موتور امکان پذیر است

بعلت بخارشدن روغن گیربکس از بخارکش نیز استفاده شده است

درگیربکس های به همراه کلاچ ویا هیدروموتورحرکت که از گیربکس دنده کشاوی ساده استفاده شده است ازواسگازین هیپوئید اس آ ای90و140 استفاده می شود

سرویس های مورد نیاز گیربکس

تعویض روغن گیربکس 1000ساعت2 تعویض فیلتر ساده گیربکس500 ساعت 3 تمیزکردن فیلتر آهنربایی 1000 ساعت تمیزکردن بخارکش گیربکس 200 ساعت 4 بازدید سطح روغن گیربکس های بادنده کشویی ساده 200 ساعت انجام می پذیرد
دیفرانسیل

قدرتخروجی ازگیربکس بستگی به نوع دستگاه به دیفرانسیل های جاوویاعقب منتقل شده که باافزایش قدرت ازدیفرانسیل خارج میگردد

همچنین ضمن تغییرجهت انتقال قدرت به مقدار90درجه درسر(دور)

ویاپیچ جاده ها چرخ داخلی نسبت به چرخ بیرونی دورکمتری خواهد زد

نوع روغن کلیه دیفرانسیل ها واسگازین اس آ ای 90و140 می باشد که هر 200ساعت کاردستگاه سطح روغن دیفرانسیل بازدیدوهر1000ساعت

نسبت به تعویض آن اقدام میشود (توضیع) درگیربکس ماشین آلات نیمه

سنگین اعم از کامیون وکشنده بنز که گیربکس آنها دارای اویل پمپ میباشندبجای واسگازین از روغن 40 استفاده میشود
توپی چرخها

دردستگاه های لودر بیل چرخ لاستیکی غلطک درقسمت انتهای انتقال قدرت یعنی چرخ ها توپی بادنده ستاره ای به کاررفته که قدرت ازطریق میل پلس که بعنوان دنده خورشیدی توپی است ازطریق سه دنده ستاره ای

به دنده رینگی منتقل میشود ودستگاه می تواند باحرکت چرخها به گردش درآید وباعث کاهش دور وافزایش گشتاور می گرددنوع روغن توپیها واسگازین 140 -90 بوده وموارد سرویس آن عبارت است از بازدید

سطح روغن هر200ساعت وتعویض روغن فوق در1000ساعت است

تاندم

دردستگاه های گریدر بعداز دیفرانسیل قدرت جهت انتقال به دوچرخ عقب

درطرفین دستگاه از تاندم استفاده میشود تاندم به دوصورت انتقال قدرت به وسیله زنجیر وچرخدنده ای طراحی شده است که مجموعه فوق در جعبه دنده یاقاپدنده چرخ یاقاپ زنجیرچرخ قرار میگیرد روغن بعلت گرم شدن وتولید بخار درتاندم وجود یک بخاکش را ایجاد نموده سطح روغن که از نوع واسگازین 140و90 میباشد هر200ساعت بازدید میشود وهر

1000ساعت روغن تاندم تعویض می گردد بخارکش هر200ساعت تمیز میشود
فاینال درایو

فاینال درایو (کاهنده نهایی) درسیستم انتقال قدرت دستگاه های چرخ زنجیری فاینال درایو وظیفه افزایش قدرت وانتقال آن به دنده حرکت

یااسپراکت را بعهده دارد دنده اسپراکت نیز با حرکت درمحیط داخلی

کفشک هاموجب حرکت دستگاه خواهدشد نوع روغن فاینال درایو در دستگاه های کوماتسو وکاترپیلار روغن اس آ ای 40-30 می باشد

ونوع روغن فاینال درایو در دستگاه های هپکو وایترناش اس آ ای90

استفاده میشود بخارکش های روغن فاینال درایو در طرفین دستگاه های

مختص هر200ساعت تمیز میشوند سطح روغن فاینال درایو هر200

ساعت بازدیدوهر 1000ساعت تعویض میشوند

آندرکریج یاحماله زیرین دستگاه های چرخ زنجیری

درقسمت انتهایی انتقال قدرت دستگاهای چرخ زنجیری عامل حرکت دنده

اسپراکت می باشد که درقسمت عقب مجموعه کفشک ها است درقسمت جلو چرخ هرزگرد یا(آیدلر)وجوددارد که به وسیله جک رکلاژباکنترل مکانیکی وتوسط گریس پمپ قابلیت تنظیم کشش زنجیر رابرعهده دارد

پایین زنجیر در بین اسپراکت وآیدلر رولیک ها ورولرهایی موجود است که ازافت زنجیر درقسمت وسط جلوگیری می نماید نوع روغن مصرفی

رولیکها ورولرها وچرخ آیدلر دستگاه های کوماتسو وهپکو

واسگازین 140 -90 می باشد ونوع روغن رولیکها ورولرها وآیدلر دستگاه های دیگر روغن 40 -30 استفاده می شود مقدار کشش زنجیر

بین 4-2 ساتیمتر میباشد که دردستگاه های کوماتسو بین رولیک بالاو

آیدلر ودر دستگاه های هپکو بین دورولیک بالا درقسمت وسط توسط

متر یاخط کش کنترل وازطریق جک تنظیم آیدلر باپمپ دستی گریس

پمپ قابل رکلاژ است وضعیت زنجیر در زمینهای سخت وسنگی زنجیر

را شل می نمایند ودر زمین های نرم زنجیر سفت می شود

زمان بازدید سطح روغن رولیک-رولر-آیدلر-هر100ساعت وزمان تعویض 1000ساعت میباشد که هنگام تعویض دستگاه دروضعیت

شیپ 45درجه قرارداده می شود – اجزاء سیستم آندرکریچ عبارت

است از 1 آیدلر2رولیک3اسپراکت یاچرخدنده حرکت4 رولریک لبه

5رولر دولبه 6شنگیر دوطرف رولرها

دربلدوزرها که عموماٌ روغن تورک کنورتور _گیربکس _ترمز-فرمان

ودیفرانسیل به یک دیگر راه دارند ازروغن 40-30 استفاده می شود این

روغن درقسمت تورک کنورتور وگیربکس هر1000ساعت تعویض میشود جهت تصفیه روغن ترمزوفرمان ودیفرانسیل فوق ازفیلتر استفاده

شده است که 500ساعت تعویض می شود

عیوب احتمالی درسیستم انتقال قدرت ماشین آلات سنگین

علت داغ شدن تورک کنورتور 1 ترک داشتن پوسته داخلی

توربین 2 تنطیم نبودن سوپاپ های تورک کنورتور3 مناسب نبودن روغن

موتورافت قدرت دارد1 معیوب شدن استاتوردرتورک کنورتور

اشکالات سوخت رسانی وهوارسانی

حرکت نکردن دستگاه در یک جهت یا یک دنده -1 فرسودگی کلاچ بکهای دنده مربوطه2فرسودگی کلاچ بکهای جهت مربوطه3 کمبود

فشارروغن در کلاچ بکها

علت قاطی شدن آب وروغن گیربکس 1 سوراخ شدن کولر گیربکس

علت کم شدن زیاد سطح روغن گیربکس 1 معیوب شدن پمپ تخلیه و

یا(اسکاوینجین پمپ) 2 ترکیدگی ویاسوراخ شدن لوله های گیربکس

گروه صنعتی ماشین توزین سعی نموده تا در خصوص تعمیر و نگهداری لودر مقاله ای آمده نمایید تا شاید کمکی به افراد فعال در این زمینه باشد.

اطلاعات تماس

  • اصفهان - اصفهان
  • اصفهان، بلوار دانشگاه صنعتی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ساختمان فن آفرینی ۲، واحد ۲۴۰ کد پستی
  • 33932322و09133084832