sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

نسوز - سیلیکون - نوار

تاریخ درج آگهی: 1400/06/29

توضیحات آگهی

انواع مواد نسوز ( راهنمای خرید انواع مواد نسوز)



با توجه به رشد روز افزون صنایع در کشور ، به ویژه صنعت فولاد و سیمان که از عمده مصرف کنندگان مواد نسوز به حساب می آیند ؛ صنعت نسوز از جایگاه ویژه ای برخوردار گردیده است و خوشبختانه در دهه های اخیر پیشرفت نسبتا خوب و قابل قبولی در تولید نسوز از لحاظ کمی و کیفی انجام شده است که هنوز هم این پیشرفت ادامه دارد . با توجه به اینکه صنعت مواد نسوز جزو صنایع جوان و شناخته نشده به حساب می آید ؛ در این صفحه به بررسی و توضیح مواد نسوز به صورت جامع پرداخته ایم و تمامی دسته بندی های صنعتی موجود در بازار را توضیح داده و امکان خرید را در هر لینک برای شما فراهم کرده ایم . اکنون به بررسی این موارد می پردازیم .



مواد نسوز


مواد نسوز که بسیاری از افراد آن را با نام دیرگداز می شناسند طبق یک تعریف بین المللی شناخته می شوند ، این تعریف عبارت است از :

محصولات دیرگداز ( نسوز ) مواد سرامیکی غیر فلزی هستند که دارای تحمل حرارت و انتقال کم این حرارت باشند .



اما بسیاری از کارشناسان در بازار این تعریف را به تعریف زیر تعمیم می دهند :

مواد نسوز مواد معدنی غیر فلزی هستند که می توانند در دمای بالا بدون تغییرات فیزیکی و شیمیایی باشند .
نسوز ها از مواد ناهمگون ، چند ترکیبی و متخلخل هستد . در ساختار این مواد ، سنگ دانه های پایدار در برابر حرارت ، به وسیله فاز های چسبنده و افزودنی ها در کنار هم قرار گرفته اند .

مواد نسوز در دما های پایین شبه تردند و همگامی که دما بالا می رود ، از خود رفتار ویسکوز نشان می دهند . به خاطر تغییرات نقطه به نقطه در ریز ساختار های نسوز ها و انعطاف پذیر نبودن آنها ، استحکام در محل های مختلف نسوز متفاوت است . این مواد به علت خزش در دمای بالا یا تغییر شکل پلاستیکشان شاخص هستند . تردی و مدول الاستیک بالای این مواد باعث شده است تا در برابر تنش های حرارتی و شوک ها حساس بوده و تحت این شوک ها بشکنند .
09121936056

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • تهران
  • 09121936056