sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

مواد معدنی - بنتونیت قرمز

تاریخ درج آگهی: 1400/08/25

توضیحات آگهی

مواد معدنی - بنتونیت قرمز
مصارف خاک بنتونیت

این خاک ارزشمند بخاطر چسبندگی،پلاستیک بودن ، ژله ای بودن،کلوییدی و خوب مخلوط شدن با آب و جذب سریع آب،نرم بودن وتورم پذیری کاربردهای زیادی در حفاری چاه های نفتی؛ کشاوری؛ ریخته گری؛کشاورزی؛سدسازی؛ گندله سازی کانه آهن، گل های حفاری، فضولات حیوانات خانگی، ماسه های ریخته گری و در ساختمان سازی دارد.

وهمچنین کاربردهای خاص از جمله کاتالیزورها؛ جوهرها ؛ رنگ ها ؛ امولوسیون های آسفالت ؛ گریس ها ؛ لوازم آرایشی و داروسازی می باشد.

انواع بنتونیت
انواع بنتونیت-
انواع بنتونیت-

به دو دسته تقسیم میشود :

الف-سدیم دار یا متورم
bentonite سدیم دار یا متورم در حفاری چاه مورد استفاده قرار می گیرد وقتی با آب ترکیب می شود، منبسط شده و دچار چسبندگی می شود و حجم آن چند برابر می شود به همین دلیل به بنتونیت سدیم دار ، bentonite متورم نیز می گویند. نوع سدیم دار بیشتر در حفاری چاه کاربرد دارد به دلیل متورم شدن ،چسبندگی و سفت شدن مانع از ریزش دیواره های چاه می شود.

ب- کلسیم دار یا غیرمتورم
bentonite کلسیم دار یا غیر متورم در صورت ترکیب با آب متورم نمی شود و به همین جهت در صنعت حفاری کاربردی ندارد. البته با افزودن کلرید سدیم به نوع کلسیم دار، می توان آن را به bentonite سدیم دار تبدیل نمود. نوع کلسیم دار مصارف بهداشتی و آرایشی،کشاورزی،مصارف مربوط به سرامیک سازی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنعت نفت و … دارد.

استفاده از بنتونیت در حفاری چاه ارت
دوغاب بنتونیت در چاه ارت به عنوان یک ماده کم مقاومت استفاده می شود که الکترود زمین در آن قرار می گیرد.

این ماده معدنی به دلیل داشتن خاصیت تیکسوتروپیک پس از مدتی راکد ماندن، ژل می شود و شسته نخواهد شد. از آنجایی که مقاومت الکتریکی پایینی دارد در شرایط معمولی خشک نمی شود و رطوبت چاه را بخوبی نگه می دارد و همچنین صفحه مسی داخلچاه ارترا هم محافظت می کند.همچنین از انواع کاهنده مقاومت زمین محسوب می شود و با محیط زیست سازگار است و هیچ گونه مواد شیمیایی ندارد و قیمت مناسب و صرفه اقتصادی دارد.


انواع رنگ بنتونیت
این خاک فوق العاده از خانواده خاک رس است و عناصر موجود در آن مانند سدیم، کلسیم، آلومینیوم، آهن و … در رنگ آن تاثیرگذار است. رنگ نوع سدیم دار کرم، سفید و صورتی است و قدرت بالایی در جذب آب دارد و به همین دلیل bentonite اکتیو (سدیم دار) در اجرای چاه ارت استفاده میشود. رنگ نوع کلسیم دار کرم، سفید و سبز است و قدرت بالایی در جذب روغن دارد به همین دلیل در صنایع آرایشی و بهداشتی بکار برده می شود.

اطلاعات تماس

  • یزد - يزد
  • یزد
  • 09197487474