sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

گوگرد کلوخه - موجود فوب بندرعباس

تاریخ درج آگهی: 1401/02/21

توضیحات آگهی

گوگرد کلوخه - موجود فوب بندرعباس


09197487474
با انالیز مشخصات بیشتر واتس اپ

فله و یا کبسه شده بر روی اسکله در بندر عباس

کانتینر شده در کانتینر 20 فوت و تحویل خط کشتیرانی مربوطه

بهترین نوع گوگرد برای کشاورزی
شاید با توجه به توضیحات ذکر شده بتوان گفت که گوگرد مناسب برای کشاورزی گوگردی است که درصد مناسبی از گوگرد را در خود داشته باشد.لازم است بدانید که گوگردهای صنعتی زرد تمامی آنالیزها را ندارند.باید بتوانند رطوبت را جذب کرده و در کنار اکسیژن و باکتری تیو‌باسیلوس قابلیت سولفاته ‌شدن را داشته باشد.
گوگرد معدنی می ‌تواند ( در صورت داشتن آنالیز و شرایط گفته شده ) گوگرد مناسب برای کشاورزی و باغداری باشد.
لازم است بدانیم گوگرد معدنی بدون آهک و درصد مناسب گوگرد سولفاته دارای PH کاملا اسیدی می ‌باشد و به راحتی در خاک اثرگذار می ‌باشد و تغییرات شگرفی را در خاک و جذب عناصر کودی دارد.
نکته مهم که در آنالیز گوگرد باید رعایت گردند عبارتند از :
-1 میزان آهک کمتر از 10 درصد باشد.
-2 میزان گوگرد کل بیشتر از 15 درصد باشد.
-3 میزان عناصر سنگین مانند سرب ، کادمیوم ، جیوه و آرسنیک کمتر از 20 ppm پی پی ام باشد.
-4 میزان عناصر مضر مثل سدیم و کلر کمتر از 2 درصد باشد.
کاربرد و مصارف گوگرد
تولید اسید سولفوریک ، تولید کود کشاورزی و لاستیک سازی ، باروت ، کبریت سازی ، قند و شکر و نشاسته ، حشره کش‌ ها و شوینده‌ ها ، صابون ، فرآوری خشکبار، ضد عفونی سردخانه‌ ها و...

خصوصیات گوگرد
گوگرد یک نافلز بی ‌بو، بی‌مزه و چند ظرفیتی است که بیشتر به شکل بلورهای زرد رنگ موجود در کانی ‌های سولفید و سولفات شناخته شده‌ است.گوگرد عنصری مهم برای همه موجودات زنده‌ است.برای نمونه می‌ توان به حضور گوگرد در ساختار اسید آمینه ‌ها و پروتئین‌ ها اشاره کرد.عنصر گوگرد در طبیعت به صورت طبیعی و خالص یا به صورت ترکیبات سولفید و سولفات همراه با دیگر عناصر فلزی و نافلزی یافت می ‌شود.گوگرد سرد و خالص زرد رنگ می‌ باشد ولی بیشتر به سبب حرارت بالا یا ناخالصی‌ ها تغییر رنگ می ‌دهد.
کاربرد ماده‌ گوگرد کلوخه
گوگرد به شکل وسیعی در صنایع تولید اسید سولفوریک مصرف می شود.زیرا این اسید به عنوان مهم ترین ماده صنعتی در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین در کشاورزی هم کاربرد زیادی دارد.
گوگرد میکرونیزه تولید شده در شرکت تامین نهاده ایران از کلوخه گوگرد پالایشگاه خانگیران با خلوص 99 درصد که بالاترین خلوص گوگرد در کشور را دارا می باشد تهیه می شود.کلوخه گوگرد طی فرآیند پودرمیکرونیزه با مش 200 تبدیل می شود که پس از انجام کنترل کیفیت وارد واحد بسته بندی می گردد.
کاربردهای گوگرد کلوخه تامین نهاده ایران : گوگرد کلوخه مورد مصرف در تولید اسید سولفوریک ، تصفیه فلزات کانی ، صنایع پلاستیک و لاستیک سازی ، تولید آسفالت و سیمان های گوگردی ، کودهای شیمیایی ، شوینده ها ، ضد عفونی کننده ها

اهمیت گوگرد در تغذیه گیاهی و اصلاح خاک‌ های شور
با توجه به آهکی و قلیایی بودن اراضی کشاورزی و نیز شوری خاک در بسیاری از مناطق بیابانی با استفاده از گوگرد با کیفیت معدنی می ‌توان نسبت به خنثی ‌سازی موضعی آهک و کاهش PH خاک و از طرفی اثر ضد‌ سدیمی خاک توسط گوگرد به اصطلاح فیزیکی و شیمیایی خاک اقدام نمود.
با کاهش PH موضعی خاک و امکان آزاد سازی عناصر تثبیت ‌شده ، مانند فسفر، آهن ، روی ، منگنز، مس به صورت بیشتری می‌ توانند توسط گیاه جذب شوند.
گوگرد با اثر گذاشتن روی آهک خاک و تبدیل آن به گچ و آزاد ‌سازی یون کلسیم نیز می ‌تواند ساختمان خاک را بهبود داده و خاک را اصطلاحاً نرم‌ تر کند.
تأثیر گوگرد بر گیاه و نقش آن
گوگرد به عنوان یک عنصر مهم کودی نقش مهمی در تغذیه گیاهی ایفا می ‌نماید.مثلاً در ساخت انواع پروتئین‌ ها ، ساخت روغن در گیاه و نیز در کلروفیل ‌سازی نقش مهمی دارد.
جالب است بدانید که در درخت پسته مقدار لازم فسفر در برگ حدود 0.14 تا 0.17 درصد می‌ باشد.‌در صورتی که باید مقدار گوگرد حدود 0.3 درصد یعنی حدود دو برابر مقدار فسفر باشد.

تأثیر گوگرد بر حشرات
جالب است که از گذشته های بسیار دور (حدود 2500 سال پیش) از گوگرد به عنوان حشره کش استفاده می ‌شد.
گوگرد پتروشیمی یا صنعتی گرچه برای استفاده در خاک و اصلاح نمی‌تواند اثر آنچنانی داشته باشد اما برعکس برای مبارزه با حشرات و قارچ ‌ها می ‌تواند هم نقش دورکنندگی و هم کشندگی داشته باشد.
جالب است بدانید که حشرات و قارچ ‌ها به گوگرد مقاوم نمی ‌شوند.
زمان و مقدار مصرف بهترین نوع گوگرد کشاورزی
بهترین زمان مصرف گوگرد مناسب برای کشاورزی در زراعت و یا گلخانه قبل از کشت در زمان عملیات خاک‌ورزی می‌باشد و بهتر است با کود حیوانی و زئولیت معدنی با کیفیت ترکیب شود تا ضمن همراه داشتن ماده‌ آلی و رطوبت یکنواخت ، اثر گذاری عالی به همراه داشته باشد.
در زراعت و گلخانه بسته به نوع محصول ، نحوه کاشت ، میزان آهک خاک ، میزان ماده آلی از 50 گرم در متر مربع تا یک کیلو در متر مربع متفاوت می ‌باشد و توصیه می ‌گردد با کارشناسان شرکت تامین نهاده مشورت نمایید.
در باغات بهتر است در زمان چالکود یا کانالکود یا پاشش سطحی کود حیوانی در فصل خزان استفاده گردد اما اگر به تنهایی استفاده شود همچنان اثر کافی و اثرگذاری که گفتیم را دارا خواهد بود.
میزان مصرف در باغات بسته به نوع درخت ، تعداد درخت ، سن درختان ، میزان آهک ، میزان ماده ‌آلی و … از میزان نیم کیلو تا ده کیلو برای هر درخت متفاوت است و نیاز به مشاوره دارد.

خواص فیزیکی و شیمیایی گوگرد
این ماده با تشکیل شعله گوگرد دی اکسید با شعله آبی رنگ می‌ سوزد که بوی خفه کننده و تحریک کننده ‌ای دارد.گوگرد در آب غیر محلول است اما در کربن دی سولفید و تا حدی کمتر در سایر حلال‌های ارگانیک غیر قطبی مانند بنزن و تولوئن محلول است.
انرژی یونیزاسیون اول و دوم گوگرد به ترتیب 999.6 و 2252 کیلو ژول بر مول است.علیرغم چنین ارقامی حالت اکسیداسیون 2 بسیار نادرتر به نسبت حالات اکسیداسیون 4 و 6 می‌ باشد.
انرژی یونیزاسیون چهارم و ششم 4556 و 8495.8 کیلوژول بر مول است.بزرگی این ارقام ناشی از انتقال الکترون بین مدارها است که این حالت‌ها فقط با اکسیدان‌های قوی مانند فلوئور، اکسیژن و کلر پایدار است.برخی از این واکنش‌ ها نیاز به درجه حرارت بالایی دارند.
علائم کمبود گوگرد در گیاهان
بر خلاف عنصر نیتروژن ، علائم کمبود این عنصر ابتدا بر روی برگ ‌های تازه ظاهر می ‌شود و با به کار بردن نیتروژن نیز این علائم از بین نمی ‌رود و هم چنان ادامه دارد به غیر از برخی گیاهان از جمله پنبه ، مرکبات و تنباکو که ابتدا برگ ‌های قدیمی‌ تر را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.از علائم رایج کمبود گوگرد می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- اغلب گیاهان به صورت صاف و کوچک با ساقه ‌های باریک و کوتاه.
2- در غلات رشد گیاه به تاخیر می ‌افتد و محصول دهی آن نیز با تاخیر رو به رو می ‌شود.
3- در حبوبات گره ‌زایی با ضعف رو به رو می ‌شود و تثبیت نیتروژن دچار مشکل می ‌شود.
4- در خصوص میوه‌ها نیز، اغلب به طور کامل رشد نمی ‌کنند و کال باقی می ‌مانند.

اطلاعات تماس

  • هرمزگان - بندر عباس
  • بندرعباس
  • 09197487474