sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

پودر های صنعتی معدنی بوریک - بوراکس ترکیه در سنگچین

تاریخ درج آگهی: 1401/04/04

توضیحات آگهی

09197487474
09197482030

اسید بوریک
بوراکس
دکا و پنتا
بوراکس پنتا
سدیم تترابورات پنتا هیدرات بلورهای سفید رنگ و بدون بویی است که اسیدیته قلیایی دارد در آب و برخی حلال های آلی قابل حل است، فرمول مولکولی آن Na2B4O7.5H2O می­باشد.

تفاوت بوراکس پنتا و دکا در این است که بوراکس پنتا هیدرات که از انواع ترکیبات هیدراته ی بوراکس می باشد دارای فرمول شیمیایی Na2B4O7.5H2O است. این ترکیب نسبت به ترکیب دکا کاربردهای کمتری دارد اما نمی توان از مزایای آن چشم پوشی کرد. این ماده که یکی دیگر از نمک ها اسید بوریک به حساب می آید پودری و سفید رنگ است و به راحتی در آب حل می شود.

با کلیک بر روی قسمت لینک شده می توانید اطلاعات کامل راجع به قیمت و خرید بوراکس پنتا موجود درسایت مریک شیمی بدست بیاورید.

از مهم ترین ویژگی های این ترکیب:

فرمول شیمیایی: B4H10Na2O12
جرم مولکولی: ۲۹۱.۳ g/mol
CAS.NO 12179-04-3
انحلال پذیری محلول در آب (۳۸ g / L H2O در دمای ۲۰درجه ی سانتی گراد)
این ماده غیر قابل اشتعال است و انحلال پذیری آن در آب گرما زاست.
بوراکس دکا
تفاوت بوراکس پنتا و دکا این است که بوراکس دکاهیدرات یا سدیم تترا بورات با فرمول شیمیایی Na2B4O7.10H2O فرمی از سدیم بورات طبیعی است که تشکیل شده از بوریک اکسید (B2O3)، سدیم اکسید و آب، نمک قلیایی سفید و بلوری با بافر و خاصیت گدازنده است. جرم مولکولی بوراکس دکا ۲۰۱.۲۱۳g/mol می ­باشد. این ترکیب به صورت پودر یا دانه های گرانوله منبع مهمی از B2O3 به خصوص در فرآیندهایی است که حضور همزمان سدیم مورد نیاز است.

بوراکس برای نخستین بار در بسترهای خشک دریاچه ای در تبت کشف شد و از راه جاده ابریشم وارد کشور عربستان شد. نام این کانی در زبان‌های اروپایی بوراکس است که شکل فارسی آن واژه بورَک است.

بوراکس دکا یکی از اعضای خانواده ی بور می باشد که دارای ۱۰ مولکول آب در ساختار خود است. عمده کاربرد این ماده در شوینده ها است. علاوه بر این محصول فوق در صنایعی مانند تولید لوازم بهداشتی، متالورژی، ساخت اسلایم و … کاربرد فراوان دارد. برای ثبت سفارش و فروش و یا خرید بوراکس دکا صنعتی و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در مریک شیمی در ارتباط باشید.

محصول فوق ماده ای شیمیایی با فرمول Na2B4O7 می باشد که در علم شیمی با اسم سدیم تترابورات شناخته می شود، این ترکیب می تواند به شکل های آنهیدروز، پنتا هیدارت (۵ آبه) و دکا هیدرات (۱۰ آبه) موجود باشد .

pH نسبتا ثابت این ترکیب باعث شده است تا این ماده یک بافر عالی به حساب آید این ماده خاصیت بافری دارد و هنگامی که در آب محلول می شود می تواند محلولی با خاصیت بازی اندک تولید کند. در نتیجه بافر به دست آمده می تواند اسید ها را خنثی کند همچنین این ماده می تواند با قلیا های قوی تر ترکیب شود و محلول هایی با pH کمتر تولید کند.

مهم ترین ویژگی های ترکیب بوراکس دکا:

فرمول شیمیایی Na۲B۴O۷.۱۰H۲O
جرم مولکولی ۲۰۱.۲۱۳g/mol
در دمایی معادل ۶۲ درجه سانتی گراد به نقطه ذوب خود می رسد.
در دمایی معادل ۱۵۷۵ درجه سانتی گراد به نقطه جوش می رسد.
CAS.NO: 1303-96-4
کاربرد بوراکس دکا:

برای تولید بسیاری از شوینده‌های شیمیایی، مواد آرایشی و لعاب‌ها
در بیوشیمی برای ساختن محلول‌های بافری، به عنوان ماده تاخیر انداز آتش، ترکیب ضد قارچ برای فایبرگلاس‌ها
به‌ عنوان فلاکس در متالوژی، حفاظت‌های جاذب نوترون برای منابع رادیواکتیو، ماده شالوده در پخت و پز
به عنوان جایگزین به جای جیوه سمی در استخراج صنعتی معدن طلا
به عنوان یک عامل نرم‌کننده آب
در صنایع غذایی به منظور ایجاد یک بافت لاستیک و یا نگهدارنده
کاربرد بوراکس پنتا:

در بیوشیمی برای ساخت بافر از بوراکس‌ها استفاده می­‌کنند، بوراکس پنتا به عنوان ماده مقاوم به شعله و ضد قارچ در تولید شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بوراکس به عنوان شار متالورژی و جذب نوترون برای منابع رادیواکتیو استفاده می‌شود، همچنین از پنتا بوراکس استفاده می­‌شود.

اطلاعات تماس

  • آذربایجان شرقی - تبریز
  • تبریز
  • 09197482030