sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

خدمات بیمه / بیمه مسئولیت

تاریخ درج آگهی: 1401/08/14

توضیحات آگهی

بیمه مسئولیت یا بیمه مسئولیت مدنی

بیمه مسئولیت یا بیمه مسئولیت مدنی یکی از بیمه‌نامه‌های حرفه‌ای است که نیاز به مشاوره و بررسی دقیق دارد. انواع مختلفی از بیمه مسئولیت در صنعت بیمه وجود دارد که در این مطلب به انواع مختلف آن می‌پردازیم. همچنین برای خرید انواع بیمه مسئولیت می‌توانید از طریق فرم بالا اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت جهت مشاوره با شما تماس حاصل نمایند.

نکته: به دلیل اهمیت و استقبال زیاد از دو نوع بیمه مسئولیت، می‌توانید از طریق لینک‌های خرید بیمه مسئولیت ساختمانی و خرید بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان اقدام نمایید.

در ادامه به تعریف مسئولیت و سپس انواع بیمه مسئولیت می‌پردازیم.
تعریف مسئولیت

در تعریف مسئولیت می‌توان گفت هر کسی باید پاسخگوی اعمال خود در برابر دیگران باشد. مسئولیت از نظر حقوقی با توجه به ماده۳۲۸ قانون مدنی ایران اینطور تعریف می‌گردد:

هر کس مالی از غیر را تلف نماید ضامن جبران آن است و باید مثل یا قیمت آن را پرداخت نماید و هر کس موجب زیان و یا خسارت به جان و مال اشخاص دیگر گردد مسئول جبران آن می‌باشد.

انواع بیمه مسئولیت

مسئولیت اخلاقی
مسئولیت کیفری
مسئولیت قانونی
مسئولیت مدنی

جدا از تعاریف حقوقی مسئولیت آنچه که بیشتر در صنعت بیمه به کار می‌رود بحث بیمه مسئولیت مدنی است. از همین رو در ادامه به توضیح انواع بیمه مسئولیت مدنی می‌پردازیم.
بیمه مسئولیت مدنی

بهتر است قبل از پرداختن به تعریف دقیق بیمه مسئولیت مدنی، تعریفی حقوقی از مسئولیت مدنی ارايه دهیم.
تعریف مسئولیت مدنی

تعریف مسئولیت مدنی بدین صورت است که هرگونه تعهد و التزام شخص نسبت به جبران ضرر و زیان وارد به دیگری دارد، چه زیان مذکور در اثر عمل شخص مسئول یا اعمال اشخاص وابسته به وی و یا از اشیا و اموال تحت مالکیت وی محقق گردد می‌باشد.

بهتر است بدانیم که برای مسئول شناخته شدن یک فرد دو نظریه حقوقی وجود دارد:

نظریه تقصیر: با توجه به نظریه تقصیر شخص وقتی مسئول است که در انجام اعمال خود مرتکب قصور یا خطایی شده باشد
نظریه خطر : طبق این نظریه هر شخص که در اثر عمل و فعالیت خود خطری ایجاد نماید مسئول جبران زیانی است که به دیگری وارد شده است

حال که با تعریف حقوقی مسئولیت مدنی آشنا شدیم به سراغ تعریف بیمه مسئولست مدنی و انواع آن خواهیم رفت.
بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

بیمه مسئولیت مدنی عقدی است که بیمه‌گر در ازای دریافت وجهی مقرر از بیمه گذار تعهد می‌نماید که در صورت تحقق خطر موضوع بیمه نامه، خسارت وارد به اشخاص ثالث را جبران کند. در بیمه مسئولیت مدنی موضوع بیمه، تامین خساراتی است که در اثر حوادث ناشی از اعمال و فعالیت افراد و شرکت‌ها و سازمان‌ها متوجه دیگران می‌گردد. این خصلت تعهد به نفع دیگران از ویژگی‌های بیمه مسئولیت مدنی می‌باشد.
کلوزهای بیمه مسئولیت

کلوزها در بیمه‌نامه‌های مسئولیت، پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه می‌باشند که بیمه گذار در زمان خرید بیمه مسئولیت می‌تواند برای داشتن بیمه‌نامه کامل، کلوزها را به بیمه نامه خود اضافه نماید. انتخاب کلوز درست و مناسب در بیمه‌های مسئولیت یکی از مهمترین گزینه‌ها در خرید انواع بیمه مسئولیت می‌باشد که به کمک مشاور بیمه ای می‌توانید بهترین بیمه نامه رو خریداری نمایید. داشتن کلوز های مناسب معمولا در زمان خسارت بسیار ارزشمند می‌باشد و می‌تواند کمک شایانی به کارفرما به عنوان بیمه گذار نماید.
انواع بیمه مسئولیت مدنی

بیمه مسئولیت مدنی دارای چند دسته بندی کلی است:

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
بیمه مسئولیت حرفه ای
بیمه مسئولیت مدنی عمومی
بیمه مسئولیت مدنی فنی مدیران
بیمه مسئولیت مدنی تولیدکنندگان کالا
بیمه مسئولیت مدنی طرح‌های مخصوص
بیمه مسئولیت قراردادی

۱- بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

قانون کار، کارفرما را در قبال حوادث، اتفاقاتی که از عدم رعایت مقررات فنی و حفاظت کار و بهداشت باعث خسارت بدنی و جانی به کارکنان شود مسئول شناخته و وی را ملزم به جبران خسارات جانی بوجود آمده می‌نماید. بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان برای جبران خسارات چنین مسئولیتی طراحی و ارائه می‌گردد، این بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان را پوشش می‌دهد و اگر در حین کار از حادثه خسارت جانی و بدنی به کارگران وارد آید و مسئولیت بیمه گذار برای بیمه گر محرز گردد خسارت وارده جبران می‌گردد. منظور از خسارت جبران بدنی، شامل هزینه پزشکی، غرامت نقص عضو و در نهایت فوت کارکنان می‌باشد.

در ادمه جهت آشنایی بیشتر، انواع بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان توضیح داده خواهد شد.
-بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ویژه فعالیت‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی بازرگانی

به کلیه فعالیت‌هایی که مربوط به احداث بنا نباشد و فعالیت‌های عمرانی را نیز در بر نگیرد فعالیت صنعتی، تجاری، خدماتی، بازرگانی می‌گویند. مانند شرکت‌ها و سازمان‌ها و … . فروشگاه‌ها، مراکز تجاری کارگاه‌های کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها، نجاری جوشکاری تراشکاری، کارخانجات نساجی، دارویی، صنایع آهن و فولاد و … . شرکت‌های بیمه ریسک فعالیت این مشاغل را به هشت دسته تقسیم نموده‌اند و پایه طبقه شغلی و ریسک شغل یکی از موارد مهم در تعیین نرخ و قیمت بیمه مسئولیت مدنی کارفرما خدماتی می‌باشد و بیمه گذار باید لیست تامین اجتماعی و شیفت کاری را به بیمه گر اعلام نماید.
-بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی

در بیمه مسئولیت ساختمانی (بیمه حوادث ساختمان) یا همان بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی کلیه کارگرانی که در پروژه فعالیت دارند و در حین کار و در محدوده تعریف شده دچار آسیب می‌شوند، بیمه گر موظف به پرداخت خسارت با توجه به تعهدات مورد درخواست این بیمه نامه می‌باشد. پوشش این بیمه نامه کلیه مراحل ساخت شامل: تخریب، گودبرداری، احداث بنا را در بردارد. و بسته به متراژه پروژه و تعداد کارگران فعال و سقف تعهدات درخواستی، کلوزهای انتخابی هزینه بیمه مسئولیت ساختمانی تغییر می‌نماید. بهینه است که در خصوص شرایط و تعهدات بیمه نامه و کلوزها و نحوه پرداخت خسارت در بیمه مسئولیت ساختمانی بدانید تا از بهترین شرایط و پوشش‌ها بهره‌مند گردید. ارایه لیست تامین اجتماعی الزامیست.

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • تهران
  • 02188243828