sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

شمش سرب / مواد معدنی / انواع درصد های شمش سرب

تاریخ درج آگهی: 1401/10/29

توضیحات آگهی

شمش سرب / مواد معدنی / انواع درصد های شمش سرب
سرب (Lead) فلزی سمی، چکش خوار و سنگین ترین عنصر پایدار می باشد. مقاومت به خوردگی خوبی داشته و در مجاورت هوا روی سطح سرب لایه ای از کربنات تشکیل می شود که بقیه فلز را از خورده شدن محافظت می کند. وقتی در معرض هوا قرار مي گيرد، ظاهر خاکستري تيره رنگ و ماتي مي يابد اما به صورت سطوح سالم و تازه شكسته به رنگ سفيد مايل به آبي است و خاصيت هدايت الکتريکي ضعيفي دارد. قابلیت ریخته گری خوب سرب به علت نقطه ذوب پایین آن می باشد. از جمله ویژگی های بسیار مهم سرب که منشأ کاربرد های خاص گردیده، مقاومت آن در برابر اسید سولفوریک است. به همین دلیل در کاربرد هایی که نیاز به واکنش در حضور اسید سولفوریک می باشد از سرب به عنوان لایه محافظ استفاده می شود. در برابر اسید کلریدریک مقاومت کمتری داشته و در برابر اسید نیتریک (اسید اکسیدان) مقاوم نمی باشد.

کارخانه‌های تولید سرب معمولاً به عنوان کارخانه‌های ذوب سرب شناخته می‌شوند. تولید سرب اولیه[نیازمند شفاف‌سازی] با پخت آغاز می‌شود. سنگ معدن سرب غلیظ با آهن، سیلیس، شار سنگ آهک، کک، خاکستر سودا، پیریت، روی، مواد سوزاننده یا ذرات کنترل آلودگی وارد دستگاه تف جوشی می‌شود. ذوب از مواد کاهنده مناسبی استفاده می‌کند که با آن عناصر اکسید کننده ترکیب می‌شود تا فلز را آزاد کند. کاهش مرحله نهایی فرآوری است که در دمای بالا انجام می‌شود. اینجاست که اکسید تبدیل به عنصر فلزی می‌شود. یک محیط کاهنده (اغلب توسط مونوکسید کربن در کوره ای که کمبود هوا دارد فراهم می‌شود) باعث می‌شود تا اتم‌های اکسیژن نهایی از فلز خام بیرون کشیده شوند.

سرب معمولاً در کوره بلند ذوب می‌شود و از زینتر سرب تولید شده در فرایند پخت و کک برای تأمین منبع گرما استفاده می‌شود. با ذوب شدن، چندین لایه در کوره تشکیل می‌شود. ترکیبی از سرب مذاب و سرباره در انتهای کوره فرومی‌رود، با لایه‌ای از سبک‌ترین عناصر به نام speiss، از جمله آرسنیک و آنتیموان شناور در بالای مواد مذاب. شمش‌های خام و لایه‌های سرباره سرب از «جلو کوره» خارج می‌شوند و به «پیشگاه» می‌ریزند، جایی که دو جریان از هم جدا می‌شوند. جریان سرباره سرب، حاوی بیشتر عناصر «شار» اضافه شده به دستگاه تف جوشی (عمدتاً سیلیس، سنگ آهک، آهن و روی) می‌تواند دور انداخته شود یا برای بازیابی روی موجود، فرآوری شود.

سپس شمش سرب خام که حاوی مقادیر قابل توجهی مس است، تحت «آب‌پاشی مس» قرار می‌گیرد. در این مرحله عنصر گوگرد معمولاً به شکل جامد به شمش سرب خام مذاب اضافه می‌شود تا با مس موجود واکنش دهد. در این مرحله یک لایه «مات» تشکیل می‌شود که بیشتر مس جدا شده از شمش سرب خام و برخی ناخالصی‌های دیگر به عنوان سولفیدهای فلزی در آن قرار دارد. اسپیس و مات معمولاً به کارخانه‌های ذوب مس فروخته می‌شوند و در آنجا برای پردازش مس تصفیه می‌شوند.

سرب حاصل از کوره بلند که شمش سرب نامیده می‌شود، سپس تحت فرایند آبپاشی قرار می‌گیرد. شمش در کتری، هم زده می‌شود و سپس تا ۷۰۰–۸۰۰ درجه سرد می‌شود. این فرایند منجر به مذاب سرب و تفاله می‌شود. Dross به اکسیدهای سرب، مس، آنتیموان و سایر عناصری اطلاق می‌شود که در بالای سرب شناور هستند. معمولاً ضایعات را از بین می‌برند و برای بازیابی اجزای غیر سربی که به سایر سازندگان فلز فروخته می‌شوند به کوره تفاله فرستاده می‌شوند. فرایند پارکز برای جداسازی نقره یا طلا از سرب استفاده می‌شود.



قیمت سرب کیلویی محاسبه نمی شود بیشتر به تن و بر اساس قیمت lme محاسبه می گردد
قیمت شمش سرب کارگاهی با سرب کارخانه ای یکسان می باشد
فروش شمش سرب تهران با زنجان و قم یکسان می باشد
قیمت شمش سرب نرم
قیمت شمش سرب در بازار تهران بر اساس قیمت بورس لندن محاسبه می گردد
وزن شمش سرب برای هر یک عدد حدود 10 کیلو می باشد
قیمت سرب خالص با خلوص 99 و999 محاسبه می گردد
قیمت سرب معمولا به تومان محاسبه نمی شود. و بر اساس بورس لندن و بر اساس lme محاسبه می گردد


09208381909

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • تهران
  • 09208381909