sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

فروش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی

تاریخ درج آگهی: 1402/09/27

توضیحات آگهی

قیمتی و نیمه قیمتی

انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که شما در جواهراتتان وجود دارد…!

انواع سنگ‌های قیمتی و یا نیمه قیمتی

الماس
یاقوت سرخ
زمرد
یاقوت کبود
مروارید
فیروزه



به چه سنگی، سنگ قیمتی و گرانبها گفته می‌شود؟

سنگ‌ های قیمتی، سنگ‌هایی هستند که اصولاً شفاف هستند و توسط گوهرشناسان تشخیص داده می‌شوند. این سنگ‌ها در صنعت جواهرسازی کاربرد دارند و به دلیل کمیاب بودن، گران قیمت و ارزشمند هستند. الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد؛سنگ های قیمتی و ارزشمند هستند که از نظر غنای رنگ ارزش بالایی دارند؛ البته الماس به دلیل بی رنگ بودن ارزش بالاتری دارد!

این سنگ‌ها به دلیل نادر بودن، زیبایی و درخشش عجیب و غریب و همچنین روش تولید و ساخت آن‌ها بسیار محبوب و پر طرفدار هستند؛ چنان که کمتر خانمی می‌توان یافت که از این سنگ‌های قیمتی روی جواهراتش نداشته باشد…!

سنگ‌های قیمتی در گونه‌ها و گروه های مختلف طبقه بندی می‌شوند. آن‌ها همچنین از نظر پراکندگی، سختی، وزن مخصوص، ضریب شکست، درخشندگی، شکست و شکاف به دسته‌های متفاوت تقسیم می‌شوند.


سنگ‌های نیمه قیمتی، چه نوع سنگ‌هایی هستند؟

هر سنگ قیمت‌دار دیگر که جز ۴ سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت سرخ، یاقوت کبود) نباشد، نیمه قیمتی محسوب می‌شود. برخی از معروف‌ترین این سنگ‌ها الکساندریت، عقیق، آمتیست، آکوامارین، گارنت، لاجورد، سیترین، سنگ ماه، چشم ببر، توپاز، فیروزه، مروارید، تورمالین، تانزانیت، رز کوارتز و… هستند. تقسیم این‌گونه سنگ‌ها به گروه نیمه قیمتی بیشتر مبنای تجاری دارد و به معنی این نیست که ارزش هر سنگ قیمتی از سنگ‌های نیمه قیمتی بالاتر است

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • 09364071205