sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

فروش محدوده معدن اکتشافی مس / خراسان

تاریخ درج آگهی: 1403/02/19

توضیحات آگهی

فروش محدوده معدن اکتشافی مس / خراسان

دارای پروانه اکتشاف به مساحت 0/88 کیلومترمربع در استان خراسان‌ واقع شده است.

این محدوده جزئی از زون فلیشی شرق ایران (زون خاش- نهبندان) محسوب می‌گردد.

ذخیره زمین‌شناسی معدن بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط ۰٬۷ درصد برآورد گردیده. معدن مس سرچشمه از دیدگاه زمین‌شناسی بر روی کمربند جهانی مس قرار داشته و پهنه گسترش آن از جنوب خاوری تا شمال باختری به صورت یک محدوده بیضوی با ابعاد ۲۳۰۰×۱۲۰۰ متر و ژرفای ۱۶۱۲ متر می‌باشد.

اکتشاف معدن مس موضوع مهمی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. نیاز روز افزون به فلزات پایه مانند آهن، مس، سرب و روی از یک طرف و كاهش منابع آسانیاب و سطحی این عناصر از طرف دیگر موجب شده است تا ذخایر عمیق‌‎تر این فلزات مورد توجه قرار گیرند. بنابراین، كشف این كانسار‌ها به روش‌های پیشرفته‌‎تر و پیچیده‌تری در بررسی‌های اكتشافی نیاز دارد.

از آنجا كه كشف نهشته‎‌های جدید به‌‎طور روزافزونی مشكل‎‌تر می‌شود مسأله استفاده از فناوری جدید و متنوع در امر اكتشاف مطرح می‌شود، به‌‎طوری كه شایسته است در این راه از روش‎‌های مختلفی استفاده شود تا صرف هزینه‌‎های زیاد اكتشاف توده معدنی با خطرپذیری كمتری روبه‌‎رو باشد. بدین منظور از روش‌های اكتشافی استفاده می‌شود كه این روش‌‎ها قادرند با اندازه‌گیری‎‌های مستقیم یا غیرمستقیمی كه بر روی مناطق مرتبط با كانی‌سازی انجام می‌‎دهند، اطلاعات مفیدی را از منطقه مورد بررسی ارائه دهند و با پردازش و تفسیر این اطلاعات مناطقی را به عنوان مناطق مستعد كانی‎ سازی معرفی كنند.

برای شناسایی یک سیستم كانی‎ سازی لازم است تا پس از پردازش و تصحیح داده‎‌ها و سپس مدل‌سازی داده‎‌های به‌‎دست آمده و تفسیر این مدل‎‌ها، به نحوی مناسب در GIS تلفیق شوند تا ضمن تعیین ارتباط داده‎‌های زمین شناسی، ژئوشیمیایی و ژئوفیزیكی بتوان مناطق مناسبی را برای ادامه عملیات اكتشافی در مرحله بعدی مشخص كرد.

انواع کانسارهای مس

کانی‌های مس به ندرت به صورت معادنی با مقدار متوسط بیش از ۳ درصد مس یافت می‌شوند. کانه‌های مس محتوای تا ۰/۷۵ درصد مس در معادن زیرزمینی و تا ۰/۵ درصد در معادن روباز قابل استخراج و اقتصادی‌اند. تعیین عیاری که پایین‌تر از آن برای استخراج صرفه اقتصادی نداشته باشد، به قیمت فروش مس، مقدار ذخیره و هزینه استخراج بستگی دارد. با تمام شدن معادن موجود، ذخیره‌های کم‌عیارتر استخراج می‌شوند و این امر منجر به افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها می‌شود.

کانه‌های مس همراه با چند نوع ماده یافت می‌شوند که عبارتند از:

اکسیدهای باطله که ارزش اقتصادی ندارند
سولفیدهای آهن
سولفیدها (پیریت FeS2) که از نظر اقتصادی اهمیت ندارند
فلزات قیمتی (Ag، Au و فلزات خانواده Pt) که معمولا بازیابی آنها در خلال استخراج ارزشمند است.

از لحاظ نوع ذخایر، کانسارهای مهم مس عبارتند از:

مس پورفیری
کانسارهای مس ماسیوسولفاید
کانسارهای مس با سنگ میزبان رسوبی
کانسارهای مس رسوبی استراتی باند
اسکارن‌های مس‌دار
کانسارهای مس غنی‌شده
ذخایر مس غنی شده
ذخایر مس رگه‌ای

۸/۴۴ درصد از مس تولید شده در جهان از کانسار‌های مس پورفیری، اسکارن‌ها و رگه‌های مس‌دار، ۲/۹ درصد آن از کانسار‌های مافیکی و اولترامافیکی، ۶/۲۲ درصد از ماسیو سولفاید‌ها و ۴/۲۶ درصد از کانسار‌های مس رسوبی استراتی باند تولید می‌شود. کانسار‌های رگه‌ای به دلیل بالا بودن هزینه‌های بهره‌برداری، تنها در عیار‌های بالا، دارای ارزش اقتصادی می‌باشد.
انواع کانی‌های مس
کانی‌های سولفیدی مس

کانی‌های سولفیدی مس، مهم‌ترین کانه مس هستند. بیش از ۹۰ درصد از مس دنیا در کانسارهای سولفیدی تجمع یافته است. از جمله کانی‌های سولفیدی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کالکوپیریت
کالکوزیت
کوولیت (کوولین)
برنیت

کانی‌های اکسیدی مس

از جمله کانی‌های اکسیدی مس می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کوپریت
مالاکیت
آزوریت
ژوراسیت

کد شماره : 3172


استعلام قیمت از ادمین سنگچین

09197487474
09197482030

اطلاعات تماس

  • خراسان جنوبی - بیرجند
  • بیرجند
  • 00000000000