sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

خدمات فنی مهندسی- شرکت توسعه شایان مشهد

تاریخ درج آگهی: 1398/10/24

توضیحات آگهی

شرکت توسعه شایان مشهد 051-38408670

خدمات:
1-زمین شناسی، ژئوشیمی، پیجویی و اکتشافات معادن
شرکت توسعه شایان معادن شرق با توجه به تجربه خود در آشنایی با زون‌های معدنی ایران آماده است تا در هر مرحله از عملیات اکشتافی، مشاوره لازم را برپایه نکات علمی و فنی روز به متقاضیان محترم ارائه کرده و در کوتاه ترین زمان طرح های پیشنهادی اکتشافی را تهیه و تحویل نماید.

2- انجام مطالعات و تهیه نقشه های زمین شناسی و پتانسیل یابی مواد معدنی
نقشه های زمین­ شناسی پایه و اساس فعالیت­ های معدنی است و لذا با توجه به مقیاس پروژه، داشتن اطلاعات زمین ­شناسی مورد نیاز در قالب نقشه­ های عمومی و یا خاص بسیار ارزشمند است. تهیه نقشه‌ها در مقیاس‌های مختلف منطقه ای، ناحیه ای و معدنی و بر پایه عکس‌های هوایی، تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا، برداشت‌های زمین‌شناسی و … با تکیه بر کادری مجرب و با استفاده از روش‌های کامپیوتری (Geodatabase) بر حسب نوع پروژه تهیه می‌شوند. در این راستا بر اساس نوع، مقیاس و کاربرد نقشه، پیمایش‌ها طراحی و از رخنمون‌ها به منظور تشخیص دقیق واحدهای سنگی، نمونه برداری شده و مقاطع مورد نیاز تهیه می‌شوند.


3- طراحی و اجرای مطالعات ژئوشیمیایی
یکی از روش‌های مناسب برای کشف کانسارها، روش‌های ژئوشیمیایی رسوبات آبراهه‌ای، لیتوژئوشیمیایی، ژئوشیمی خاک و آب است. مطالعات ژئوشیمیایی می­ تواند تغییرات جزئی را که ناشی از وجود ماده معدنی در نزدیکی محل پی­جویی است، کشف کند. این تغییرات در ترکیب شیمیایی نمونه­ های گرفته شده از آب، خاک، هوا و حتی گیاهان اندازه­ گیری می­ شود. در این نوع مطالعات برداشت نمونه های رسوبات آبراهه ای و کانی سنگین با دقت خاصی انجام می شود و سپس با روش های استاندارد و رایج دنیا مورد آماده سازی، آزمایش و مطالعه قرار می گیرند. در نوع دیگر مطالعات ژئوشیمی نمونه برداری سنگی (لیتوژئوشیمی) صورت می گیرد که معمولاً در محدودة یک کانسار و به منظور شناسایی دقیق محل آنومالی می باشد.

با توجه به تخصص این گروه در این زمینه، که از فعالیت در پروژه های مختلف ژئوشیمی در سطح کشور به دست آمده است، قادر به ارائه مشاوره در مورد انتخاب روش مناسب، طراحی شبکه برداشت نمونه، انتخاب گروه متخصص، پردازش و تحلیل داده‌ها، تفسیر نتایج و تهیه گزارش نهایی می باشد.
4- طراحی و اجرای مطالعات ژئوفیزیکی
روش­ هاي ژئوفيزيکي در ميان روش ­هاي اکتشاف غيرمستقيم در رأس قرار دارند. در روش­ هاي ژئوفيزيکي با استفاده از ابزارهاي بسيار حساس، تغييرات خواص فيزيکي زمين (ناهنجاري­ ها) اندازه­ گيري مي­ شوند. بخش مطالعات ژئوفيزيک اکتشافي شرکت فنی و مهندسی توسعه شایان معادن شرق با استفاده از کارشناسان مجرب و تجهيزات دقيق آمادگي همکاري جهت طراحي و اجراي انواع پروژه­ هاي اکتشافي معدني و آب زيرزميني و همچنين شناسايي موقعيت گسل­ هاي پنهان در مطالعات زمين­ شناسي مهندسي و ژئوتکنيک و عمرانی را دارد.

مطالعات ژئواکتشافي قطبش القلبي(IP)، مقاومت ويژه الکتريکي(RS)، پتانسيل خودزا (SP)، مغناطيس­ سنجي و … با استفاده از دستگاه ­هاي ژئوفيزيک ساخت کشورهاي معتبر دنيا همانند کانادا و آمريکا انجام مي گیرد.

5-
طراحی گمانه های اکتشافی، نظارت و برداشت زمین شناسی و ژئوتکنیکی آنها

پس از انجام مطالعات زمین­ شناسی و ژئوفیزیکی و تلفیق آنها، با توجه به نوع کانی­ سازی شبکه حفاری گمانه­ های اکتشافی براساس داده ­های موجود طراحی و تهیه می ­گردد. با توجه به هزینه بالای عملیات حفاری و ارزش بالای داده ­های بدست آمده از این مرحله، نظارت بر حسن انجام کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده تا بیشترین اطلاعات ممکن از داده­ ها و شرایط حین حفاری (هر ران حفاری) بدست آید. هم­زمان و پس از عملیات حفاری، لاگ مغزه­ های حاصل از حفاری گمانه­ ها شامل: بررسی و تعیین ویژگی­ هایی نظیر کانی­ شناسی، سنگ­ شناسی، بافت و ساخت، انواع آلتراسیون و کانی­ سازی و تعیین ساختارهای زمین­ شناسی از جمله مواردی است که در برداشت زمین­ شناسی مغزه­ ها مورد توجه قرار گرفته و همراه با عکس جعبه نمونه­ ها برداشت می­ شود، و در پایان لاگ مغزه­ های حفاری، در نرم افزار Log Plot ترسیم و ارایه می­ گردد. در این راستا این شرکت با اتکا به دانش فنی و تجربه بالای کارشناسان مختصص اکتشاف و زمین­ شناسی خود، تمامی مراحل فوق را به نحو احسن و با کیفیت بالا انجام می ­دهد.

اطلاعات تماس

  • خراسان رضوی - مشهد
  • مشهد
  • 09155222822