sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

خدمات آموزشی- فرد ماشین

تاریخ درج آگهی: 1398/12/29

توضیحات آگهی

هنر نجاری یکی از هنرهای دستی است که خلاقیت بسیاری رو میطلبه . به خاطر کار با چوب علاقه مندان فراوانی هم داره. این هنر درسته که هم جایگاه آکادمیک داره و هم سازمانی مثل فنی و حرفه ای آموزش رو بر عهده گرفته ولی بازهم با تجربه کار خود شخص بسیار فرق میکنه. یعنی تا خود نجار وارد کار نشه، درک نمیکنه که چه اتفاقاتی ممکنه براش پیش بیاد یا مشکلات درون کار رو چطور باید مدیریت کنه.

حالا اگر یک استاد خودش این رو به شما توضیح بده قطعا میتونید از تجربیات اون به خوبی استفاده کنید. استفاده از تجربه نجاری که خودش از بچگی در کنار پدر و پدربزرگ کار کرده و از اونها این هنر ارزشمند رو آموخته. یک نکته اینکه در قدیم امکاناتی که امروزه هست، نبود. مثلا همین اینترنت و آموزش ویدیویی اگر بتونیم ازش استفاده کنیم، دیگه نیاز به تجربه های تلخ خودمون نداره و میتونید با کمی دقت و خلاقیت خودتون خیلی سریع پله های رشد رو برید بالا.

الان دیگه میشه با ویدیو و اینترنت با دیگر نجاران سراسر ایران صحبت کرد و تبادل نظر داشت. مثلا میشه درباره بهترین برند ابزار نجاری با یک نجار در مشهد مشورت کرد یا از یک نجار در کرمانشاه درباره ساخت دسته چاقو پرسید. در ادامه توصیه هایی دارم برای کسانی که به عنوان نجار وارد این صنعت شدند. البته این نظرات شخصی بنده است و ممکنه نجار دیگه با این نظرات مخالف باشه.

.

شما به تعداد زیادی میخ احتیاجی ندارید
یکی از تصورات رایجی که نسبت به نجاران و نجاری دارنند اینه که فکر میکنند اونها در روز تعداد زیادی میخ رو استفاده میکنند. البته در قدیم که ابزارهای امروزی بادی و برقی نبود، درسته از میخ زیاد استفاده میشد ولی امروزه دیگه نیازی به کوبیدن میخ با چکش نیست.

ولی یک چیزی که امروز زیاد از اون استفاده میشه، چسبه و من حجم زیادی از چسب رو به صورت ماهانه خریداری میکنم. شما میتونید پسب چوب رو البته با کیفیت در ابعاد کوچیک خریداری کنید. چون در ابتدا حجم کارتون پایینه و بعد کم کم بنا به استفاده ، دبه های بزرگتر رو بخرید.



با ساخت جعبه مکعبی شروع کنید
وقتی یاد بگیرید چطوری جعبه ای تقریبا مکعبی بسازید، میشه گفت میتونید همه چیز بسازید. این یه تمرین خوب برای نجاران مبتدی است که بتونند تقارن ، اندازه دقیق و صاف و یکدست نجاری کنند. اگر بتونید با ساخت یک جعبه چوبی مکعبی شروع کنید و به نحو احسنت اون رو انجام بدید، پس شما یک نجار هستید.

به نظر من ۷۵% پروژه های نجاری یه شکلی از جعبه هستند. ۲۵% باقی مونده پروژهای ترکیبی با رزین و دیگر مواد شیمیایی هستند که معمولا کارهای حرفه ای تر محسوب میشند.



حتما یک اره میزی بخرید
برای بیشتر نجارها، اره ی رومیزی مهم ترین ابزار کارگاهشونه. داشتن یک اره رومیزی میتونه بیشتر کارهای روزانه شما رو در کارگاه نجاریتون انجام بده. سعی کنید از برندهای خوب استفاده کنید که در وسط کار، دچار اشکال و خرابی نشه. همچنین برندهای بهتر ممکنه قیمت بالاتری داشته باشند ولی به مراتب دقت خیلی بهتری هم دارنند.

اگر اره میزی نتونستید تهیه کنید، میتونید از اره فلکه یا فارسی بر هم استفاده کنید. البته کار اره میزی رو انجام نمیدند به طور کامل ولی برش هاتون رو میتونید با اونها انجام بدید.
و.......

اطلاعات تماس

  • تهران - تهران
  • تهران
  • ۰۲۱۵۵۳۹۱۸۷۷